klarisJosephinis

Alla inlägg under maj 2012

Av klara - 28 maj 2012 19:19

HEJ.

Har haft ont i huvet hela dagen, så åkte från skolan redan vid ett. Nu äntligen har den försvunnit efter alvedon och vila. Pga det hamnade mina sysslor efter. Bestämde att skrubba bort alla hemska bus-fläckar, (sista gången i mitt liv jag använder bus!) skriva klart en inlämningsuppgift, (så skönt att lovet är om tio dagar, vi har fått stränga tillsägelser om att vi aboslut inte får skriva mer än två sidor, märks att lärarna börjar bli trötta, brukar vanligtvis vara minst två sidor..) jobba lite grann på historia grejen som ska vara klar i slutet av denna vecka. Inte mycket kvar på den nu, så skönt. OCH sen skulle jag tvätta också. Och klippa upp mitt hår om jag hann. Får se om jag hinner allt. Föresten skulle jag ha haft muntliga franska nationella idag, men markus kom aldrig. Hade han gjort det skulle jag haft yttligare en sak att stryka från listan med sista minuten plugg som blir kortare och kortare. Men kan inte sitta här på bloggen och spilla tid längre, LET'S PLUGGIN!


pussss

 

Av klara - 28 maj 2012 10:28

Har total-fastnat på båda låtarna, och om jag får säga det är de mycket bättre än euphoria!

Av klara - 27 maj 2012 15:15

Blev inte av att jag var in någonting här i helgen. Hade annat för mig. Tänkte shoppa på fredagen och bara ta det lugnt efteråt, men det blev att vi drog till avesta och drack öl ist. Blev kvar där och åkte hem vid ett på lördagen. Solade hela dagen sedan på kvällen var det en lokalfest inplanerad, men stannade hemma och kollade på eurovision song contest istället. Vi vann. Det är helt sjukt. Här kommer litte bilder och sånt. Om ett tag ska jag gå ner till mormor och äta där. Morsdag middag. Sen ska jag nog plugga lite. Jobba undan det allra sista detta skol år. Om mindre än två veckor slutar vi. Vad är det, tolv dagar? Det är också helt jävla sinnes. Tiden går såå fort och snart sitter vi där på ålderdomshemmet och berättar gamla minnen för varandra. I sommar ska vi samla en massa massa sådana och jag orkar inte vänta längre. Snart är vi där!


pussss


 

Det svider i plånkan att köpa saker som dessa.....

   

Och så började det regna. Godde skulle vara man och fixa fönstret... Han klarade det inte. Eller gjorde han? Minns faktikst inte om det var han eller isak.

   

Busschauffören: Ha ett kul party på bussen! Men glöm inte burkarna!:)

   

Chili me valen, torsten och brunis.

   

Nicke: Tar du inte hela sparkar jag dig i huvet, bara så du vet.

   

Mot vattentornet!

   

Frukost på bussen hem, bästa!

   

Solbränd chey!

   

Här vinner Loreen esc 2012, glädje tååååårar!

   

Årets första fotbad i vikmanshyttans renare sjöar.

   

Sune hade det bra.

    

Lyckan när man får hålla i hunden. Ja, de började bråka om det efter ett tag.

Av klara - 24 maj 2012 23:30

Orkar inte alls skriva mycket, är väldigt trött och skulle gärna gått och lagt mig, men ska duscha först, så jag gör detta lite fort! Massa bilder osv, vi hörs imon.


pussss


 

Detta måste vara världens godaste frukost. På riktigt. Havregrynsgröt med linfrön.

   

Såg detta idag. Undrar hur länge det stått. Kul att min familj vet saker om mig som jag själv inte har en aning om...

   

Ja, det är inte lätt att gå gymnasiet i slutet av en termin. Man är inte sig själv de sista veckorna.

   

Chillade i solen på naturen idag. Synd att jag aldrig hittar mina shorts. Gud har tydligen planerat mitt liv väl och ser till att jag ska förbli blåblek livet ut..

   

När jag gick hem till alice idag efter skolan gick jag förbi denna trädgård. Hade min näsa inte reagerat på all blomdoft som slogs emot mig, hade jag nog aldrig märkt den.

   

Ingen var hemma där jag jag var tvungen att gå bakvägen för att komma in bakom låsta dörrar. Tog mig friheten att fixa mellis för min tapperhet. Känn dig som hemma, typ!

    

Efter några timmar satt jag där med långt fint hår igen. TACK ALICE ÄLSKLING!




Godnatt!!!

Av klara - 23 maj 2012 22:09

Tom: Mamma, kan du skjutsa ut mig och emil i skogen?

Mamma: Vad ska ni göra då?                                                  
                                                  Tom:
Vi ska ut och gå i den men orkar inte gå dit....

 

Av klara - 23 maj 2012 16:25

adina

adina

Tisdag 22 maj 20:43

klaraaa, uppskattar verkligen om du kunde svara på det här!
som du vet ska jag sluta nian, och jag kan verkligen inte tänka mig ett liv utan min underbara, älskade, sjuka klass. mår piss av tanken av att vi snart kommer splittras och det känns som att ingen klass kommer kunna slå min nuvarande klass. hur kändes det under och efter din avslutning i nian? hur känns det med din nya klass, vänjer man sig vid sin nya klass på gymnasiet snabbt?


/ledsen cheyyyy som inte vill splittras från sin klass

 

http://adinazz.blogg.se
IP: 212.85.82.94


Mitt svar:

Kände verkligen samma sak när jag skulle sluta nian. Veckorna innan kunde jag till och med börja gråta av bara tanken att det snart var över. Samtidigt som jag längtade till skolavslutningen ville jag att den aldrig skulle komma. Jag förberedde mig för att gråta ihjäl mig där sista dagen, sista fotot, sista middagen, sista timmen, men när dagen väl var där kände jag ingenting. Jag var liksom okej med det mot min vilja. Det enda jag tänkte på var: Fyfan vad kul vi ska ha ikväll, sista tiden med alla 9or. Nu kan man bli hur full som helst och göra bort sig för ett helt år, för vi kommer ju ändå aldrig att ses igen? Riktigt så var det ju inte. De flesta går kvar i hedemora, och de andra träffar man på fester osv... Och nu när jag tänker tillbaka på det tänker jag såhär: Det är ingenting att sörja, livet går vidare, men alla de där sjukaste minnena finns kvar. Jag kommer aldrig någonsin ha en bättre klass än 9b, men det betyder inte att jag vantrivs nu i min nya klass. Jag gillar och trivs i den och den är bra. Vi har kul. Men det är ju någonting speciellt med det där sista året i 9an. Någonting händer med alla och för våran del var vi hur tajta som helst. Men som sagt. Jag lever på minnena och man ses ju faktiskt efter man slutat också. Livet tar ju inte slut, det har bara börjat. 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skrivet i kursiv stil


Ovido - Quiz & Flashcards